poniedziałek, 17 czerwca 2019

Kobiety nieidealne - Baśka

O cyklu "Kobiety nieidealne" autorstwa Magdaleny Kawki i Małgorzaty Hayles wspominałam już tutaj: Magda, Iza, Joanna
Powieści moich wydawniczych koleżanek od samego początku wzbudzały we mnie ogromne zainteresowanie oraz zachwyt - opowiadają bowiem o zwyczajnych dziewczynach, które mierzą się z realnymi problemami. Ot, historie, które mogą przydarzyć się każdej z nas. Z ekscytacją oczekiwałam więc na kolejny tom  - tym razem poświęcony czwartej z grona przyjaciółek - Baśce. I choć w poprzednich częściach Baśka wydawała mi się najdalsza mentalnie ode mnie, tak muszę stwierdzić, że w rzeczywistości to ją pokochałam najmocniej i najintensywniej odczułam emocje tej postaci.
Ostatnia część "Kobiet nieidealnych" porusza między innymi tematykę późnego macierzyństwa, utraty atrakcyjności fizycznej (genialnie zaprezentowany wątek) oraz bankructwa i trudności z przystosowaniem się do życia w odmiennych standardach. Trafne przemyślenia autorek, płynny język, dowcip sytuacyjny oraz błyskotliwe dialogi sprawiają, że całość dosłownie się pochłania.
Z ogromnym żalem odkładam na półkę ten tom i przyznaję, że bardzo chciałabym przeczytać o dalszych losach bohaterek. Jako autorka dostrzegam wielki potencjał w tej historii, gdyż na arenie pojawiła się nowa, barwna i dość osobliwa postać. Zdzisława, zwana przez przyjaciółki Dzidzią mogłaby być niezłą wisienką na torcie tej serii.

Serdecznie polecam lekturę całego cyklu. Gwarantuję mnóstwo emocji oraz dobrej zabawy w najlepszym wydaniu.

Za egzemplarz powieści dziękuję Wydawnictwu Replika.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz