czwartek, 6 czerwca 2019

Obcy powiew wiatru

Niedawno otrzymałam od Wydawnictwa Pascal kolejną przesyłkę z powieścią Magdaleny Majcher. Tym razem był to I tom nowej serii - "Sagi nadmorskiej" zatytułowany "Obcy powiew wiatru". Przyznaję, że trochę odwlekałam moment, w którym sięgnę po lekturę, gdyż na II tom przyjdzie nam jeszcze chwilę poczekać, a ja najchętniej przeczytałabym całość. Pokusa okazała się jednak na tyle nieprzezwyciężona, że po prostu wzięłam książkę w dłoń.
 

Magdalena zabiera swoich czytelników w przeszłość - do roku 1939 i zaprasza na odległą Wołyń. Losy głównej bohaterki, Marcjanny, splatają się z wydarzeniami II wojny światowej. Rzeź, jaka została dokonana przez Ukraińców na Polakach wyciska smutne piętno na bliskich Marcjanny.

Autorka w typowy dla siebie plastyczny sposób ukazuje okrucieństwa okupacji i konfliktu zbrojnego, a następnie traumę związaną z koniecznością migracji w obce strony. Widać tu pracę włożoną w research oraz zgłębienie ciekawostek związanych z Kresami.

Jestem niezwykle ciekawa tego, jak potoczą się dalsze losy Marianny oraz jej krewnych. Czy odnajdą szczęście w nowym domu? Czy pokochają Bałtyk miłością równie wielką  jak ta, którą darzyli rodzinne strony?

Premiera II tomu już 19 czerwca.

Serdecznie polecam tę lekturę wielbicielom sag rodzinnych z historią w tle. Z całą pewnością jest to powieść godna uwagi.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz