piątek, 22 czerwca 2018

RODO

RODO - moim zdaniem najbardziej absurdalny wymysł biurokratów. Prawdę mówiąc, nie chce mi się zagłębiać w ustawę, więc dla świętego spokoju wklejam poniżej skróconą wersję tego, co już opublikowałam na moim facebookowym profilu oficjalnym. Nawet nie wiem, czy jest konieczność publikowania tego na blogu i czy ja jako osoba fizyczna choć publiczna mam taki obowiązek, ale w razie czego wolę to zrobić - dla świętego spokoju. Przepraszam jeśli to nadgorliwość, ale to wynika z mojego stosunku do tej ustawy.
 
Nawiasem mówiąc, bardzo mi się nie podoba, że w wielu instytucjach my, ludzie, zostajemy zdegradowani do rangi numerów. W moim subiektywnym odczuciu wywołanie pacjentów do lekarza, czy okienka w urzędzie końcówką numeru PESEL przypomina brutalne czasy, gdy zamykano ludzi w Auschwitz i tego rodzaju placówkach. 
 
Nie wstydzę się mojego nazwiska, noszę je z dumą. Nie mam na sumieniu nic, co skłaniałoby mnie do udawania kogoś innego niż jestem. A kim zdecydowanie nie jestem? Nie jestem numerem. 
 
Nazywam się Edyta Świętek i niech tak zostanie.
 

Tekst oficjalny:
 
25 maja 2018 r. weszło w życie rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej dotyczące ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu tych danych, czyli RODO. Informuję, że wchodząc na moją stronę "Edyta Świętek", przyjmujesz do wiadomości poniższe:
1) Administratorem ww. strony jest osoba fizyczna, Edyta Świętek Edytaswietek@wp.pl.
2) Każdy, kto zostawia komentarz (również z załącznikami w postaci zdjęć) na w/w stronie, wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w postaci: adresu e-mail, imienia i nazwiska, nick’a oraz numeru IP.
3) Podanie danych przez Użytkownika zawsze jest w pełni dobrowolne. Dane można w każdym momencie usunąć.
4) Dane nie są przekazywane podmiotom trzecim.
Dane przetwarzane są na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) oraz ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz