niedziela, 23 września 2018

Czas na nowy cykl powieściowy

Jakiś czas temu chwaliłam się podpisaniem dwóch umów z Wydawnictwem Replika na jeszcze jeden cykl powieściowy osadzony w Nowej Hucie. Miniony piątek zaowocował zapowiedzią nowego tytułu oraz okładki na stronie wydawnictwa.

Cały cykl będzie nosił tytuł "Nowe czasy", natomiast tom I został opatrzony podtytułem "Nie pora na łzy".

Najnowsza okładka prezentuje się tak:



O czym będzie opowiadała ta historia? Chyba łatwiej byłoby powiedzieć o czym nie będzie. Jak wskazuje na to zarówno tytuł jak i okładka, na pewno czytelnicy nie powinni spodziewać się słodkiej, romansowej historii.
Powieść "Nie pora na łzy" jest bardzo luźną kontynuacją sagi "Spacer aleją Róż". Choć głównymi bohaterami są członkowie rodzin Szymczaków oraz Pawłowskich, po lekturę mogą sięgnąć osoby, które nie czytały wcześniejszych powieści. Akcja osadzona jest w połowie lat 90-tych ubiegłego wieku i skupia się wokół trudności, z jakimi wówczas borykali się przeciętni Polacy. Mamy więc do czynienia ze zjawiskiem bezrobocia, aferami, które wstrząsały gospodarką, kapryśnym rynkiem pracy. Pojawiają się tutaj także takie problemy społeczne jak narkomania, osamotnienie, molestowanie seksualne nieletnich, anoreksja.
Mam nadzieję, że choć powieść jest mocna i pisana ostrym, dosadnym językiem, moje najmłodsze "dziecię" spotka się z życzliwym przyjęciem ze strony czytelników.

Premiera przewidziana jest na 30 października 2018, lecz wierzę, że czytelnicy będą mogli nabyć ją już podczas Krakowskich Targów Książki, na których będę gościem Wydawnictwa Replika.

3 komentarze:

  1. Mam nadzieję, że w tym roku uda mi się dotrzeć na Targi. Czekam niecierpliwie na "Nowe czasy".

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie to wszystko zostało tu opisane.

    OdpowiedzUsuń