czwartek, 17 lutego 2022

Nieprawdopodobnie kontrowersyjny tytuł

 Drodzy Czytelnicy,

od dnia, w którym zaprezentowałam okładkę III tomu sagi "Niepołomice" z podtytułem "ZwycięScy" (tutaj celowo wstawiam dużą literę, by ją zaakcentować), dostałam kilkadziesiąt wiadomości na czacie oraz maili w sprawie rzekomego błędu w tytule. Na wypadek, gdyby ktoś jeszcze miał wątpliwości, już spieszę z wyjaśnieniami.



Tytuł NIE ZAWIERA błędu.

Forma "Zwycięscy" jest poprawna.

Serio!



To przymiotnik (jaki? zwycięski / jacy? zwycięscy), a nie rzeczownik (kto? zwycięzca / zwycięzcy - liczba mnoga).

Wszystkie trzy podtytuły sagi "Niepołomice" są przymiotnikami:

1. Zniewoleni (jacy?)

2. Przeklęci

3. Zwycięscy

Jeśli nadal macie wątpliwości, napiszcie słowo zwycięscy na komputerze - nie jest podkreślone na czerwono, prawda? Gdyby było zapisane z błędem, byłby wężyk jak na załączonym obrazku:



Uwierzcie mi, że zawsze, gdy mam wątpliwości co do pisowni, korzystam ze słownika ortograficznego. Mój wydawca także :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz